Passau-Győr kerékpáros nyári kirándulás

A kecskeméti Barátok templomának hittanosai újabb csodálatos kerékpártúrán vettek részt. A németországi Passauból indulva a Duna mentén tekertek Bécsen és Pozsonyon át Győrig.

Az elmúlt években számos országban túráztunk kerékpárral a Barátok templomának hittanosaival. Tavaly eltekertünk Bosznia-Hercegovinába, előtte Erdélybe, Olaszországban Rómába, valamint a lengyelországi Krakkóba és az ausztriai Mariazellbe. Idén a Duna menti tájat vettük célba, Passauból indultunk és Győrig tekertünk.

Idén úgy döntöttünk a Duna mentén tekerünk. Útikönyvek és az internet segítségével készültünk fel az egyhetes útra, térképekkel és részletes leírásokkal vágtunk bele a nagy útba.

Autókkal utaztunk ki Németországba, Passauba, ahol kerékpárra pattantunk és hat nap alatt megtettük a Duna mentén az 520 kilométeres távot. Gyönyörű helyeken tekertünk végig a Duna parton, és az időjárás is kegyes volt hozzánk, mindösszesen csak kétszer esett.

A hittanos csapatunk nemcsak a sport iránti szenvedélyének élt, útközben számos templomot is felkerestünk.

Passauban az első nap a városnézést is beiktattuk a programunkba. Passauban nyugszik Boldog Gizella, István király felesége, a város számos pontján találkozhatunk emlékeivel. Jártunk a Szent István katedrálisban is, ahol a világ legnagyobb orgonáját láthattuk, melyen közel 18 ezer síp található. Mindenképpen kiemelném a gyönyörű melki Bencés apátságot és a bécsi Szent István bazilikát is, mely szintén lenyűgözte a csapatot.

A 14 fős hittanos csapat útközben kempingekben aludt. Az utunk során több nagyvárost is érintettünk, így például Linz, Enns, Krems városát, majd Bécset. Az útikönyvek csak Passau-Bécs útvonalat ajánlják, de a mi továbbtekertünk Szlovákiába, Pozsonyig. A szlovák fővárosban egyházi fenntartású magyar kollégiumban töltöttük el az éjszakát, és szabadidőnkben a strandot is beiktattuk. Végül a hetedik napon megérkeztünk Győrbe, ahol vonatra szálltunk, és szerencsésen hazatértünk.

Nagyon jó utunk volt. Nem volt megerőltető, szinte végig sík terepen tekertünk. Korábbi évektől eltérően egyetlen defektünk volt az út során az egy hét alatt, máskor egy nap alatt akár hat is előfordult. Úgy érzem, mindenki nagyszerűen érezte magát, és szép élményekkel gazdagodtunk.